Jedzenie, dzięki któremu będziesz szczęśliwy!

Sezon na jesienne depresje trwa w najlepsze. Co zrobić, by w te pochmurne i chłodne dni poczuć się lepiej? Zmienić dietę na taką, która znacząco poprawi nasz nastrój. Przedstawiamy 5 pomysłów na jedzenie, które poprawi nam humor. I wcale nie będzie to czekolada, chipsy czy alkohol!

  1. Ryby

Ryby są doskonałym naturalnym źródłem białka i zawierają bardzo dużo kwasów omega 3. To właśnie kwasy omega 3 według naukowców pomagają skutecznie obniżyć poziom stresu.

  1. Naturalne probiotyki

Naturalne źródła kultur bakterii takich jak kapusta kiszona, ogórki kiszone, kefir i jogurt mają znakomity wpływ na nasz organizm – podnoszą odporność, a odpowiednio uposażony układ immunologiczny pomaga w otwarciu się na społeczeństwo – jesteśmy odważniejsi.

  1. Jedzenie z dużą ilością magnezu

O tym, że jedzenie bogate w magnez poprawia nam nastrój wiemy nie od dzisiaj. Co jeść? Dobrą czekoladę o dużej zawartości kakao (nie produkty czekoladopodobne), o rzeczy, zielone warzywa liściaste, pestki dyni czy banany.

  1. Jedzenie z dużą ilością cynku

Obok magnezu, to właśnie cynk jest pierwiastkiem, który można nazwać składnikiem szczęścia. Spożywanie produktów bogatych w cynk znacznie obniża poziom stresu, co z kolei przekłada się na lepsze samopoczucie i nastrój. Co jeść, aby uzupełnić braki cynku w organizmie? Wołowinę, wątróbkę, ostrygi, orzechy nerkowca i żółtka jaj.

  1. Awokado

Awokado to kolejny produkt bogaty w zdrowe tłuszcze. Ale to nie tłuszcze, a witamina B jest jego tajemną mocą! Dzięki dużej zawartości tej witaminy, mango wyzwala serotoninę i dopaminę, dzięki czemu poprawiamy sobie humor.

18 replies
  1. kasiorek
    kasiorek says:

    bardzo przydatny artykul… a poniewaz jesienna depresja dopada i mnie, na pewno kilka porad zastosuje :)

  2. Gustavo Woltmann
    Gustavo Woltmann says:

    Dobrze jest dodać do jedzenia też dawkę ruchu na świeżym powietrzu, choćby spacer, i odpowiednią ilość snu. Pozdrawiam serdecznie, Gustavo Woltmann

  3. piotr Kowalczyk
    piotr Kowalczyk says:

    Super ciekawy artykuł, zawiera same najważniejsze informacje, witaminy i ruch to najważniejsze .

  4. Agnieszka Kask
    Agnieszka Kask says:

    Jesienią potrzebujemy dużo witamin,to dzięki nim nasz organizm jest szczęśliwszy-bardzo przydatny artykuł,z którego na pewno wyciągnę wnioski.I JESIENIĄ zajadać się pysznościami.

  5. pitrek
    pitrek says:

    W sumie po dobrym jedzeniu zawsze ma sie dobry humor, a awokado w szczególności ! Ciekawy artykuł :)

  6. Natalia N.
    Natalia N. says:

    Nie wiedziałam, że można poprzez jedzenie, być szczęśliwym. To, czego dowiedziałam się od autora artykułu, będzie miało wpływ na moje życie. I przepraszam się z awokado ;D

Komentowanie wyłączone.