Pociąg na wodór

Alstom Coradia iLint

Wiele wskazuje na to, że już w grudniu na niemieckie torowiska wyjedzie pierwszy na świecie pociąg napędzany wodorem. Pociąg Alstom Coradia iLint to pierwszy tego typu pojazd na świecie. Udowadnia to, że inicjatywy, które funkcjonują już w przypadku aut osobowych, mają szanse zostać przeniesione także i na większą skalę, do transportu większego kalibru. Prace nad pociągiem Alstom Coradia iLint trwały ponad dwa lata, po których nastąpiły jeszcze długie miesiące testów.

Początkowo pociąg iLint będzie kursował na bezpiecznej trasie – Buxtehude-Bremervorde-Bremerhaven-Cuxhaven. Linia ta będzie linią zwiadowczą – jeśli próby zrealizowane na tej trasie powiodą się, wodorowe pociągi wyjadą również na inne trasy.

Wodorowy pociąg bazuje na spalinowej konstrukcji, która została przystosowana do spalania wodoru. Wodorowy napęd to przede wszystkim czysty i ekologiczny napęd. Zasada działania pociągu wodorowego jest prosta – zamiast tradycyjnego paliwa tankujemy wodór, który łączy się z tlenem tworząc „elektryczność”. Zamiast spalin powstaje…woda. Ale to nie jedyna zaleta wodorowego pociągu – takie paliwo to również komfort podróży – pociąg będzie pracował dużo ciszej. Jesteśmy pełni nadziei na to, że pociąg iLint okaże się ogromnym sukcesem i pojawi się w kolejnych państwach, w tym także w Polsce.